010-173 72 72Maila oss

0item(s)

Du har inga produkter i din varukorg.

Product was successfully added to your shopping cart.

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna:

Beställning

 

- Jag fick ingen orderbekräftelse när jag lade min order. Varför?

Du kan ha angett fel epostadress. Vi ber dig kontrollera om du har angett rätt epostadress eller titta i din korg för skräppost och eventuellt ändra inställningarna så dessa mail inte hamnar där i framtiden.

 

-Jag råkade lägga 2 identiska beställningar varav bara den ena blev betald. Jag vill endast ha en av dem. Vad gör jag?

Du råkade tydligen klicka på "Genomför köp" men inte fullföljt kortbetalningen eller att transaktionen inte blivit godkänd av din bank. Du gick då tillbaka och genomförde köpet på nytt. Du behöver inte vara orolig. Vi aktiverar endast beställningar med godkända betalningar.

 

- Jag lade en order och valde förskottsbetalning. När skickar ni produkten?

Om produkten finns i lager skickas den så fort vi ser att betalningen har kommit in, vilket tar ca 1-3 bankdagar. I annat fall måste vi beställa den från leverantören.

 

- Min order har fått status "Makulerad". Varför?

Främsta anledningen till att ordern blir makulerad är att betalningen inte blivit godkänd. Kontrollera din betalning eller prova att lägga en ny order med annan betalningsmetod.

 

- Går det att annulera min order?

Ja, Det går att stoppa ordern så länge produkten inte lämnat vårt lager eller att beställning till vår leverantör inte skett.

 

- Kan jag hämta min beställning i någon av era butiker?

Ja. Du kan välja vilken butik du vill hämta din vara ifrån i kassan. När varan är klar att hämta får du en avi till din epost.

 

- Kan jag få mina varor skickade direkt hem till mig eller till mitt företag?

Ja, välj DHL Paket i kassan så skickas paketet direkt till leveransadressen.

  

 

Betalning

 

- Vilka betalningsmöjligheter finns det att välja på?

Kort, Klarna Konto, Klarna delbetalning, Svea Faktura, Svea Delbetalning, Swedbank Direktbetalning, SEB Direktbetalning och Förskottsbetalning.

 

- Till vilket swish-nummer ska jag betala om jag väljer betalning med swish?

Swishnumret är: 123 379 1316

Ange ordernumret vid betalningen.

- Jag vill betala via banken. Vilket bankgironummer betalar jag till?

Bankgiro-nummer: 5125-5305

Ange ordernumret vid betalningen.

- Jag valde Klarna Konto som betalningsmetod men fick ingen räkning. Varför?

Klarna skickar räkningen månaden efter köpmånaden. Allt du handlar under exempelvis februari samlas till en och samma räkning som du får skickad till dig från Klarna under mars. Det gäller även köp du gjort hos andra butiker där du valt Klarna Konto som betalningsmetod.

 

- Jag fick ett email med en faktura/kvittens när ni skickade varan till mig, men jag kan inte betala den eftersom det saknas betalningsuppgifter. Vad gör jag?

Det du har fått är bara kvittens på ditt köp. Om du har valt någon av Klarnas betalningsmetoder ska du invänta räkningen från Klarna nästa månad.

 

- Tar ni någon avgift vid kortbetalning?

Nej.

 

- Vad händer med min order om betalningen inte blir godkänd?

Den blir makulerad.

 

- Hur lång tid tar det tills ni ser min förskottsbetalning?

Beroende på bank tar det ca 1-3 bankdagar.

 

- Kostar det något att välja Klarna som betalningsmetod?

Ja. Klarna tar avgift och ränta för sina tjänster. Här finns information om dessa kostnader: www.net2world.se/betalning

 

- Jag har ett företag och vill handla en produkt från er. Vilka betalningsmöjligheter har jag?

I dagsläget erbjuder vi Kort- och Förskottsbetalning till företag. Vi jobbar på för att även kunna erbjuda Faktura. I fysisk butik finns även möjlighet att ansöka om kredit där Resurs Bank står som kreditgivare.

 

 

Leverans

 

- Hur lång leveranstid har ni?

ca 1-7 dagar om produkten finns i vårt lager. Några dagar extra om den måste beställas från leverantör/fjärrlager. Är produkten en bristvara eller om leverantören inte har den i lager kan du räkna med längre leveranstider. Vid frågor om en specifik produkt kan du alltid kontakta vår kundtjänst.

- Vad innebär lagerstatus på hemsidan?

Om det står "i lager" i Malmö så innebär att produkten finns i butiken för hämtning respektive köp direkt i butik. Står det i lager Fjärrlager / webshop / leverantör så kan produkten finnas i lager i någon av våra butiker eller hos leverantören. Om inte produkten finns i Malmö så kan det ta någon eller några extra dagar för att skicka då den först måste beställas hem från leverantören. Står det "Beställningsvara" så innebär att produkten inte finns i lager utan måste beställas hem och tiden kan variera. Vi rekommenderar dig i sådana fall att kontakta oss för att få mer info. Vi reserverar oss för eventuella fel eller avvikelse pga uppdateringstiden av lagersaldon mm.

 

- Jag hämtade inte ut paketet jag beställt och det gick i retur till er. Kostar det något att få det skickat igen?

Om paketet inte hämtas ut debiterar vi 250kr för returhantering och frakt tillbaka.

 

- Jag vill ändra leveransadressen. Gå det att ordna?

I de flesta fall går det att ordna om varan inte lämnat vårt lager. Har varan lämnat vårt lager går det också att ordna mot en avgift. Vid val av Klarna betalning måste dock leveransen ske till bokföringsadressen.

 

- Kan jag få mina varor skickade direkt hem till mig eller till mitt företag?

Ja, välj DHL Paket i kassan så skickas paketet direkt till leveransadressen.

 

- Kan jag hämta min produkt direkt i den fysiska butiken?

Ja absolut. Du får en avisering att produkten är klar att hämta. Du kan även köpa produkten direkt över disk utan att behöva lägga order i webshoppen.

 

 

Återköp

 

- Hur gör jag återköp?

Här kan du hitta svar. Länk

 

- Gäller återköp alla produkter?

Nej. Återköp gäller exempelvis inte förbrukningsvaror, mjukvaror och program samt special beställningar. Produkter som inte lagerhålls av våra butiker och måste beställas från leverantör är beställningsvaror och de går inte att returnera även om det lagersaldo för webshop leverantör lyser grönt. Produkter som har mjukvara som bundling eller som registrerats på eget namn går inte heller att returnera. I övrigt ska produkten som returneras inte vara använd och vara i säljbart nyskick i obruten original förpackning.

 

- Går det att returnera datorpaket?

Ja, så länge det är färdiga datorpaket och inte är specialbyggd eller specialbeställd dator. Dock tar vi avgift för återställning och kontroll 999 kr /dator vid retur.

 

- Hur lång är ångerrätten?

14 dagar vid distansköp. 7 dagars öppetköp i butik.

 

 

Garanti

 

- Hur lång garanti finns det på produkterna?

Vi lämnar 1 års garanti på produkterna med undantag för förbrukningsvaror och program. Dessa omfattas av 3-6 mån respektive 0 mån garanti. Fyndvaror omfattas av 3 månaders garanti.

 

- Vad är tillverkargarantin?

Det är den garanti som tillverkaren lämnar på sina produkter och räknas från tidpunkten då produkten tillverkades, inte när du köpte den. Vissa tillverkare lämnar mer än 1 års garanti på sina produkter. Varje tillverkare står för sina egna villkor och ansvarstaganden.

 

- Hur lång tid tar det att hantera ett garantiärende?

Det varierar beroende på typ av fel, produkt, tillgänglighet och om produkten först måste skickas till leverantören/tillverkaren. Uppskattningsvis kan ett vanligt garantiärende ta ca 21 arbetsdagar att hantera med vissa undantag.

 

- Byter, returnerar eller reparerar ni produkten?

Det beror på vilken produkt det är. Vi väljer ersättningsmetod utifrån vad som är mest skäligt vid ersättningstillfället.

 

- Kan jag lämna en produkt som jag köpt via hemsidan i butiken istället för att skicka?

Ja, förutsatt att du gjort returansökan på hemsidan i förväg. Då går det bra att lämna produkten märkt med ärendenumret i butiken.