040-6111136Maila oss
0item(s)

Du har inga produkter i din varukorg.

Product was successfully added to your shopping cart.

Återköp

- Köp via webbshoppen:

När du handlar på nätet gäller distansköplagen. Ångerrätt gäller inom 14 dagar. Det gäller dock inte vissa varor såsom specialbeställda datorpaket, förbrukningsvaror såsom bläckpatroner och batterier, processorer, chip, avtal, mjukvaror, hygienprodukter därbland in-ear headset samt specialanpassade produkter. Produkter som skickas i retur ska vara i oskadad original förpackning och med allt originalt innehåll, alla tillbehör samt ska vara i säljbart original skick. Tillhörande etiketter såsom serienr mm får inte tas bort, skadas eller modifieras. Produkten får således inte vara använd, installerad eller monterad. Vid återköp av datorer avräknas en avgift på 995kr för kontroll och eventuell återställning. Återköp gäller i övrigt inte om produkten har blivit använd.

För att kunna göra en retur så måste ett returärende först skapas på hemsidan innan produkten skickas till oss. Vi hanterar inte returer som saknar ärendenummer.

Returfrakten står du själv för. Returen ska ske med Företagspaket eller liknande fraktsätt så att produkten levereras direkt till oss. Vi hämtar inte ut returer som skickas till ombud eller serviceställen.

Önskar du billigare returfrakt kan du köpa en returfraktsedel från oss. Fraktsedeln skickas då till dig via email så du kan skriva ut, tejpa fast på paketet och lämna in på närmaste servicepoint. Här kan du köpa returfraktsedel.

Packa produkten ordentligt med emballage och märk paketet med ärendenumret. Skicka paketet till:

 

Net2World AB

Returavd. [ärendenumret]

Nobelvägen 111

214 33 Malmö

 

När produkten kommer in till oss undersöker vi den. Blir returen godkänd återbetalas beloppet till dig. Blir den inte godkänd returneras den tillbaka och en avgift debiteras, fn 250kr.

 

- Köp i butik:

 Vid köp i butik gäller öppetköp endast vid noterad överenskommelse. Bytesrätt till annan vara eller tillgodokvitto gäller inom 7 dagar. I båda fallen gäller att produkten är i obruten original förpackning. Öppetköp eller bytesrätt gäller inte beställningsvaror. I vissa fall kan Net2World göra återköp på varan. Detta sker genom att kunden söker godkännande från Net2world om återköp. Alla återköp sker med 25% självrisk. Vid eventuellt återköp av datorer debiteras en avgift på 995kr för kontroll och eventuell återställning. Återköp kan göras direkt i butik.

 

Reklamation

 - Garantier
Ett års garanti från fakturadatum gäller om inget annat anges. För vissa produkter såsom förbrukningsvaror (tex. bläckpatroner och batterier) gäller 6 månaders garanti. Fynd och varor för utförsäljning omfattas av en begränsad garanti, såkallad uppstartsgaranti. Villkoren för dessa varor brukar anges under respektive vara. För varor som omfattas av fabriksgaranti som gäller mer än ett år ska kontakt tas med tillverkarens egen serviceverkstad för hantering av garantin. Observera att tillverkargaranti gäller från tillverkningsdatum och inget annat. I de fall där färdigt garantipaket köps tillsammans med produkten ska detta registreras hos tillverkaren i samband med köpet. Instruktion om detta brukar stå i garantipaketet.

 

Fel orsakat av yttre åverkan eller av fel hantering/installation av varan omfattas inte av garantin. Detsamma gäller för programvaror eller fel orsakat av tex. virus och maskar. För övrigt gäller respektive tillverkares garantivillkor. Vid garantiärenden får kunden i första hand kontakta tillverkaren för snabbare reparation, i andra hand Net2Worlds egen serviceverkstad. För varor som omfattas av mer än ett års garanti sköts garantin direkt mellan kunden och tillverkaren eller av deras auktoriserade serviceställen efter första året. Net2World kan i vissa fall sköta dessa garantiärenden mot en hanteringsavgift på 350kr där även frakten till tillverkaren ingår. Net2World står inte för returfrakten för dessa ärenden. Om varan inte går att reparera kan den eventuellt bytas ut mot aktuell eller likvärdig vara efter tillverkarens eller Net2Worlds val eller krediteras utifrån en värdering.Eventuell värdering baseras på dagsvärdet och den tid som produkten varit hos kunden relaterat till garantitiden. Väntetiden för ett garantiärende då produkten skickas till tillverkaren är ca 4 veckor. Observera att detta endast en genomsnittlig tid som kan vara längre eller kortare beroende på hanteringstid hos Net2World, leverantören och tillverkaren. Detta är till för att konsumenten ska få en uppskattning på ungefär hur lång tid det kan ta för att hantera garantiärenden.

Vid självmontering av köpta datordelar gäller garantin på de separata produkterna. Därför ska endast den felaktiga produkten lämnas in för garantiservice. Vid inlämning av den monterade datorn tar vi en kostnad på 400kr för felsökningen.

- Reklamationer
Transportskador p.g.a. transportören skall noteras vid mottagandet genom att be transportören notera det vid leveransen. Fel leverans jämfört med lagd order reklameras till Net2World inom 3 dagar från mottagandet. Ursprungligt fel på varan kan reklameras inom 3år. Vi följer tillverkarens bedömning vid reklamationer. Bevisbördan för ursprungsfel efter 6 månader från köpet ligger på kunden.

 

Returer sker först efter att ansökan om RMA blivit godkänd av Net2World. Efter ett godkännande av RMA skall returer ske med paket eller lämnas direkt på Net2Worlds egen serviceverkstad och märkas tydligt med RMA-numret. Produkter skall förslutas ordentligt med packmaterial och antistatiska påsar vid retur. Returer på annat sätt accepteras inte. Om det visar sig vid ett RMA-ärende att produkten är felfri eller om reklamationen ej godkänns, tex fysisk skadad, debiteras kunden undersökningskostnaden på 499kr samt fraktkostnaden.

Vi rekommenderar dig att i första hand kontakta tillverkaren för snabbare hantering.

Så här gör du vid reklamation:

1. Logga in på www.net2world.se.

2. Klicka på fliken Service & Support i menyraden.

3. Välj Garanti service.

4. Välj Postförsändelse.

5. Fyll i övrig information om köpet.

6. Beskriv felet i meddelandefältet.

7. Invänta svar från en av våra tekniker.

8. Packa produkten ordentligt.

9. Märk paketet med ärendenumret du fick efter att du registrerat anmälan.

10. Skicka produkten med Företagspaket eller på annat sätt så att den kommer till följande adress:

 

Net2World AB

Returavd. [ärendenumret]

Nobelvägen 111

214 33 Malmö