010-173 72 72Maila oss

0item(s)

Du har inga produkter i din varukorg.

Product was successfully added to your shopping cart.

NET2WORLD Allmänna Villkor

 

Registrering
I samband med första beställningen skall kund göra följande:
• Registrera sig i Net2Worlds kundregister genom att uppge de personuppgifter som angetts som obligatoriska.
• Registrera ett användarnamn samt lösenord. (Ej nödvändigt vid köp i snabbkassan).
• Lämna sitt samtycke till att Net2World behandlar personuppgifterna genom att införa dem i sitt kundregister.
I samband med varje beställning skall kund ta del av samt godkänna dessa avtalsvillkor. Kund skall iaktta största omsorg om sitt användarnamn och lösenord och får inte lämna ut dem till annan än sådan person som äger rätt att göra beställning för kundens räkning. Net2Worlds kundregister är konfidentiellt och Net2World förbinder sig att inte vidarebefordra uppgifter i registret till andra än leverantörer efter kund lagt en beställning. Det är för att Net2World skall kunna fullgöra sina avtalsenliga förpliktelser.

Priser
Priser som visas på hemsidan anges som standard inklusive moms. Genom att välja exkl moms i det gröna fältet längst upp till höger på sidan kan priserna visas exklusive moms. Det gäller samma priser i butik som på internet förutom extra nedsatta priser som gäller endast vid lagd order på webben. Det går också bra att lägga order på hemsidan och hämta sedan i butik. Priser uppdateras hela tiden vilket kan leda till flera prisändringar per dag. Angivna priser gäller om varan finns fysiskt i lager och kan levereras till kund. Finns inte varan i lager reserverar vi oss för eventuella större prisförändringar från leverantören. Står det inget pris eller om värdet 0kr visas kan det innebära att vi ännu inte hunnit prissätta produkten eller att produkten inte finns att få tag på hos våra leverantörer. Vi reserverar oss även för eventuellt felsatta priser pga systemfel eller dylikt. Kontakta oss för mer information.

Order
Lagd order är bindande. Kunden betalar det pris som angetts vid beställningstillfället oavsett om priset går upp eller ner vid leveranstillfället. Det förutsätter att produkten finns fysiskt i Net2Worlds lager. För produkter som ska beställas från leverantör reserverar vi oss för eventuellt större prisförändringar/fel priser. Det är dagspriser som gäller på alla varor som finns på Net2Worlds hemsida. Net2World äger rätt att makulera order som inte hämtas av kunden inom 7 dagar från hämtningsbeskedet. Önskar du annulera en order kan vi ordna detta så länge ordern inte hunnit processas eller produkten inte hunnit beställas från leverantör. Har ordern hunnit processas går den inte att annulera oavsett om du tex skickat mail till oss eller ej. Net2World äger rätt att annulera en order med produkter som visar sig sedan inte går att leverera, utgående, vara felprissatta eller att priset vid leveranstillfället blivit högre att det innebär en förlustaffär för Net2World. Vid order via faktura eller avbetalning gör vi extra noga kontroller för att undvika eventuella bedrägerier. Bedrägeriförsök kan komma att polisanmälas.

Betalning
Betalning sker via kort, faktura, delbetalning, swish eller förskott till Net2World bankgirot.

Swish-nummer: 123 379 1316

Bankgiro-nummer: 5125-5305

Ange ordernumret vid betalning till swish eller bankgiro.

Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura"):
 
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
 
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
 
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
 
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Lagerstatus
Står det "I lager" i Malmö eller Trelleborg så finns produkten i lager för hämtning / leverans. Står det "Beställningsvara" så innebär det att produkten inte finns i lager och måste beställas hem eller skickas direkt från leverantör
.

Lagerstatus Webshop / Fjärrlager visar alla lager tillsammans, inklusive leverantör. När den visar "I lager" så innebär det att produkten kan skickas omgående om den finns i Malmö annars ca 2-7 arbetsdagar. Ibland måste produkten beställas hem från leverantör om inte det finns tillräckligt med antal i våra butikslager. Vi processar ordern direkt och försöker alltid skicka så fort det bara går. Om lagerstatus visar "Beställningsvara" innebär det att produkten inte finns i lager. För vissa varor där det är brist på kan leveranstiden vara obekräftad. Om du undrar över leveranstiden på någon produkt kan du kontakta oss innan du lägger order så undersöker vi. Specialanpassade datorpaket är i princip alltid "Beställningsvara" och för de flesta är det inga problem att ha de leveransklara inom några dagar.

Observera att alla leveranstider är ungefärliga. Det kan ta någon dag mer eller mindre på leveransen beroende på omständigheterna i lagret, hos leverantör eller transportör. Vi reserverar oss för lagerdiff, ändrade lagerstatus pga fördröjningstiden för uppdateringar av hemsidan eller annat fel som påverkar lagerstatus.

Frakt & leverans
Det kostar från 49 kr i frakt för standard paket
 oavsett antal och gäller till hela landet. Tyngre paket såsom datorpaket kostar mer att frakta. Fraktkostnaden ser du i kassan efter att du har lagt in ditt postnummer. Paketet skickas via DHL och hämtas på en av DHLs närmaste serviceställe, sk Servicepoint. Du kan se vilka servicepoint det finns närmast dig på: www.servicepoint.se. När din försändelse kommer fram får du besked om att den har kommit och du kan hämta ut den.

Önskar du ha paketet levererat direkt till dörr kan du välja DHL-paket som leveransalternativ i kassan. Detta alternativ passar mest företag som ofta inte har tid att åka ut och hämta paketet utanför företaget men även för privatpersoner som önskar ha paketet skickat hem till sig. Aktuell fraktkostnad för DHL-paket ser du bredvid valet i kassan.

Du kan när som helst följa upp din försändelse genom sändningsnumret du får skickat till din emailadress när paketet skickats från oss.

Bor du på en ort där någon av våra butiker finns kan du istället hämta ditt paket direkt i butiken. Vid hämtning i butik tillkommer det inga avgifter. Du får då ett mail med besked att paketet finns att hämta i butik.

Leveranstid
Vid leverans med DHL är leveranstiden ca 2-7 dagar vid grön lagerstatus. Medlemmar som väljer att hämta sina varor i centrallagret kan göra det när besked skickas från Net2World via email. Ofta sker det samma dag som beställningen är gjord om varan finns att hämta på lager. För beställda datorpaket tar det extra tid eftersom dessa måste monteras ihop. Bristvaror brukar det ta extra lång tid att leverera. Vi skickar ordern omgående så fort produkten kommer in i vårt lager när det är beställningsvara. Av säkerhetsskäl skickar vi varorna endast till den folkbokförda adressen som kunden står på vid val av faktura eller delbetalning. Kund ansvarar själv för att lagda kontaktuppgifter är korrekta. Titta extra noga på namn, telnr och adressuppgifter för att undvika onödiga ändringskostnader och tidsfördröjningar av leveransen.

 

Adressändring i samband med leverans

Vid adressändring efter att försändelsen har skickats iväg från vårt lager blir det en extra kostnad som fraktbolaget debiterar. För detta debiterar vi 199kr per adressändring. För att göra adressändring sök artikeln "LEV1" eller "Adressändring" på hemsidan, Skriv vilken order det gäller och den nya adressen i meddelandefältet och betala den i kassan. Adressändring görs inte vid köp via Klarna då försändelsen automatiskt skickas till bokföringsadressen.

 

Ej uthämtade paket

Om paketet av någon anledning inte hämtas ut från servicestället och det returneras till oss blir det ännu en kostnad för oss pga returfrakt och hantering. För denna kostnad debiterar vi 250kr + fraktkostnader. För företag sker dessutom en reducering vid återköp med minst 25% av köpesumman beroende produkttyp. Att inte hämta ut paketet från hämtstället eller inte ta emot det är inte samma sak som att ångra köp. För att kunna ångra köpet och göra retur måste du först hämta ut paketet och därefter begära ett returnummer på hemsidan. Varor som inte hämtas ut från servicepoint eller butiken återgår till centrallagret där de lagras i 14 dagar. Därefter debiteras platshyra á 10 kr/dag. Varor kan lagras i max 1år. Vid retur av ej-uthämtade varor utvärderas produkten och hänsyn tas till värdeminskning pga prissänkningar, utgående vara osv. Net2World förbehåller sig rätten att när som helst kvitta kostnader pga ej uthämtade paket mot varorna om kostnaderna blir högre än ordervärdet.

 

Garantier
Ett års garanti från fakturadatum. För vissa produkter såsom förbrukningsvaror (tex. bläckpatroner och batterier) gäller 3 månaders garanti. Fynd och varor för utförsäljning samt begagnade produkter omfattas av en begränsad garanti, såkallad uppstartsgaranti i 1 månad. För varor som omfattas av fabriksgaranti som gäller mer än ett år ska kontakt tas med tillverkarens egen serviceverkstad för hantering av garantin. I de fall där färdigt garantipaket köps tillsammans med produkten ska detta registreras hos tillverkaren i samband med köpet. Instruktion om detta brukar stå i garantipaketet. Garantihanteringen av Brother sker hos oss under hela garantiperioden inkl tillverkarens.

Fel orsakat av yttre åverkan eller av fel hantering/installation av varan omfattas inte av garantin. Detsamma gäller för programvaror eller fel orsakat av tex. virus och maskar. För övrigt gäller respektive tillverkares garantivillkor. Vid garantiärenden ta i första hand kontakt med tillverkaren för snabbare reparation (förutom Brother), i andra hand Net2Worlds egen serviceverkstad. För varor som omfattas av mer än ett års garanti sköts garantin direkt med tillverkaren eller deras auktoriserade serviceställen efter första året. Observera att tillverkargaranti gäller från tillverkningsdatum och inget annat. Mer info finns hos respektive tillverkare. Om varan inte går att reparera kan den eventuellt bytas ut mot aktuell eller likvärdig vara efter tillverkarens eller Net2Worlds val eller krediteras utifrån en värdering. Net2World äger rätt att bestämma på vilket sätt eventuell garantiersättning ska ske. Eventuell värdering baseras på dagsvärdet och den tid som produkten varit hos kunden relaterat till garantitiden. Åldersavdrag tillkommer vid kreditering. Väntetiden för ett garantiärende då produkten skickas till tillverkaren är ca 4 veckor. Observera att detta endast en genomsnittlig tid som kan vara längre eller kortare beroende på hanteringstid hos Net2World, leverantören och tillverkaren. Detta är till för att konsumenten ska få en uppskattning på ungefär hur lång tid det kan ta för att hantera garantiärenden.

Vid självmontering av köpta datordelar gäller garantin på de separata produkterna. Därför ska endast den felaktiga produkten lämnas in för garantiservice. Vid inlämning av den monterade datorn tar vi en kostnad för felsökning av dator.


Öppetköp/Ångerrätt
Vid postförsändelser gäller distansköplagen för konsumenter. Ångerrätt gäller då inom 14 dagar. Ångerrätt gäller dock inte vissa varor såsom speciella beställningsvaror, specialbeställda datorpaket, förbrukningsvaror såsom bläckpatroner och batterier, processorer, chip, avtal, mjukvaror, hygienvaror såsom in-ear headset och hårklippare samt specialanpassade produkter. Produkter som Malmö eller Trelleborg inte har i lager är beställningsvaror även om det lyser grön lagerstatus "Webshop" / "Leverantör" och måste specialbeställas från leverantör. Därför går dessa inte att returnera i resp butik. I vissa fall kan vissa produkter returneras mot en avgift från 25%. I detta fall kontakta Net2World för att söka godkännande för returen och hänvisa till avdrag. I övrigt ska produkter som skickas i retur vara i originalt skick, i oskadad original förpackning och med allt originalt innehåll och tillbehör i säljbart originalskick. Vid retur får produkten inte vara använd, testad mer än nödvändigt, installerad eller monterad. Tillhörande etiketter såsom serienr mm får inte tas bort, skadas eller modifieras. Vid eventuellt återköp av datorer tas en avgift på 995kr för kontroll och eventuell återställning. Vid retur av produkt som använts mer än nödvändigt eller blivit installerad mm blir det svårt att sälja den igen till fullt pris och eventuellt kan det bli kostsamt att återställa den till ursprungsskicket. Returen kan i detta fall trots allt bli godkänd med värdeminskningsavdrag från 25% beroende på vilket skick den kommer tillbaka i. Tidsfristen från det att du fått besked om att akicka tillbaka produkten tills vi får den hos oss är 7 kalenderdagar. Därefter förfaller ärendet. Du skickar returansökan genom att fylla i formuläret här.

Distansköplagen gäller ej företag och näringsidkare. Ångerrätt gäller då inte. För vissa varor som kan lagerhållas av våra butiker gör vi i vissa fall avdrag från 25% vid eventuell retur och mot byte mot annan vara eller tillgodo. Ta kontakt med oss i detta fall så återkommer vi om det blir möjligt.

För att kunna göra en retur så måste ett returärende först skapas på hemsidan innan produkten skickas till oss. Vi hanterar inte returer som saknar ärendenummer. Returfrakten står du själv för. Returen ska ske med Företagspaket eller liknande fraktsätt så att produkten levereras direkt till oss. Vi hämtar inte ut returer som skickas till ombud eller serviceställen. Önskar du billigare returfrakt kan du köpa en returfraktsedel från oss. Fraktsedeln skickas då till dig via email så du kan skriva ut, tejpa fast på paketet och lämna in på närmaste servicepoint. Här kan du köpa returfraktsedel. Packa produkten ordentligt med emballage och märk paketet med ärendenumret. Skicka paketet till:

     Net2World AB

     Returavd. [ärendenumret]

     Nobelvägen 111

     214 33 Malmö

När produkten kommer in till oss undersöker vi den. Blir returen godkänd återbetalas beloppet till dig. Blir den inte godkänd returneras den tillbaka och en avgift debiteras, fn 250kr.

Öppetköp i fysisk butik
Vid köp i butik gäller öppetköp endast vid noterad överenskommelse. Bytesrätt till annan vara eller tillgodokvitto gäller inom 7 dagar. I båda fallen gäller att produkten är i obruten original förpackning. Öppetköp eller bytesrätt gäller inte beställningsvaror. I vissa fall kan Net2World göra återköp på varan i byte mot annan vara eller tillgodo. Detta sker genom att kunden söker godkännan
de från Net2world om byte. Alla återköp sker med avdrag från 25%. Vid eventuellt byte av datorer tas en avgift på 995kr för kontroll och ev återställning.


Reklamationer
Transportskador p.g.a. transportören skall noteras vid mottagandet genom att be transportören notera det vid leveransen. Transportskadan ska anmälas till Net2World inom 1 vecka från mottagandet. Fel leverans jämfört med lagd order reklameras till Net2World inom 3 dagar från mottagandet. Ursprungligt fel på varan kan reklameras inom 3år. Vi följer tillverkarens bedömning vid reklamationer. Bevisbördan för ursprungsfel efter 6 månader från köpet ligger på kunden. Returer sker genom att först skall RMA sökas och godkännas av Net2World. Efter ett godkännande av RMA skall returer ske med paket eller lämnas direkt på Net2Worlds egen serviceverkstad. Produkter skall förslutas ordentligt med packmaterial och antistatiska påsar vid retur. Om det visar sig vid ett RMA-ärende att produkten är felfri eller om reklamationen ej godkänns, tex fysisk skadad, debiteras kunden undersökningskostnaden på 
499kr samt fraktkostnaden.

Hämtning av produkt från service
Produkter som lämnats in på service ska hämtas ut inom 14 dagar från besked från Net2Worlds verkstad om att produkten kan hämtas ut. Därefter debiteras en platshyra på 10kr/dag. Produkter som inlämnats på service ligger på verkstaden i 3 månader från inlämningsdatum innan den skrotas av Net2World. Ingen ersättning går det ut till kunden vi skrotning.

Personuppgifter
När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är Net2World AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 556717-8016 och har sitt säte i Malmö. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy. Du kan självfallet även kontakta oss om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter.

Support & råd
Ibland får inte användaren sin nyköpta produkt att fungera ihop med en aktuell datorutrustning. Sådana kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter. Vi rekommenderar därför våra kunder att samla så mycket information om produkten innan köp för att undvika onödiga förluster. Net2World svarar gärna på tekniska frågor innan köp av varor. Har kunden trots allt gjort fel köp och vill göra återköp så går det bra i de flesta fallen. Kunden står för 25% av priset som självrisk förutsatt att varan är hel och återköp sker inom 14 dagar.


Övrigt
Det ligger på kundens ansvar att ta del av Net2Worlds allmänna villkor. Lagd order = godkännande av Net2Worlds villkor. Alla uppgifter skall fyllas i korrekt vid beställningen. Alla bedrägeriförsök anmäls till polisen utan undantag. Vid tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden som i sin tur bestämmer i ärendet.

Angivna villkor, priser och sortiment kan ändras utan föregående avisering. Net2World reserverar sig för tryckfel, prisförändring, bildavvikelser och fel lagersaldo. Priser m.m. som visas på www.net2world.se är inte bindande för Net2World.