040-6111136Maila oss
0item(s)

Du har inga produkter i din varukorg.

Product was successfully added to your shopping cart.

 

Betalning

Följande betalningsalternativ finns att välja på:

 

Kortbetalning och Direktbetalning 

Vi erbjuder säker betalning med kort vid köp på webbshopen eller i butik. Max köp: 30 000 sek.

Det går även att göra Direktbetalning via Swedbank och SEB.

 _________________________________________________________

Svea Faktura 

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Net2World överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

_________________________________________________________

Svea Delbetala 

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.

Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

 _________________________________________________________

Klarna Konto  

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

_________________________________________________________

 Klarna delbetalning 

Genom samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden.

När du väljer att dela upp betalningen av ditt köp och bekräftar din order görs din ansökan om delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan behandla din order omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett annat betalsätt. Totala ordervärdet i kassan ska vara lägst 1000kr för att kunna söka om delbetalning.

Klarna kommer att skicka ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer, signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.

Delbetalningsalternativ

* Klarna konto - 19,5 % ränta (ingen uppläggningsavgift), betala lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
* 3 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
* 6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
* 12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 395 kr)
* 24 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
* 36 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer.

Grundkraven för att beviljas delbetalning

* Du måste ha fyllt minst 18 år
* Du måste vara folkbokförd i Sverige.

Uppläggningsavgiften betalas tillsammans med ordinarie månadsbetalning månaden efter kreditköpet. Vid försenad månadsbetalning debiteras förseningsavgift. Månadsbeloppen inkluderar amortering och eventuell adminstrationsavgift. Vid ränteändring eller ändring av återbetalningstid kan månadsbeloppet komma att ändras.

_________________________________________________________

Förskott

Det går bra att betala i förskott till vårt bankgiro (BG-nummer: 5125-5305). Märk betalningen med ditt ordernummer. Det tar ca 1-3 bankdagar tills betalningen kommer in. När du lägger en beställning mot förskott reserverar vi varorna i 5 dagar. Efter de 5 dagarna kan du fortfarande göra en inbetalning, men varorna är inte längre reserverade. Så snart vi mottagit din betalning skickas din beställning.

_________________________________________________________

Kontant

Kontant betalning erbjuds vid köp i butik.

 ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Leverans

Det finns olika leveranssätt att välja mellan:

 

- DHL Försändelse:

De flesta paketen skickas via DHL och hämtas på en av DHLs närmaste serviceställe, sk Servicepoint. Du kan se vilka servicepoint det finns närmast dig på www.servicepointinrikes.se. När din försändelse kommer fram får du besked via sms (om du angett ett mobiltelefonnummer) eller email om att den har kommit och du kan hämta ut den. Du kan när som helst följa upp din försändelse genom sändningsnumret du får skickat till din emailadress när paketet skickats från oss.

 

- DHL Paket:

Vill du ha paketet levererat direkt till din dörr kan du välja DHL-paket som leveransalternativ i kassan. Detta alternativ passar mest företag som ofta inte har tid att åka ut och hämta paketet utanför företaget. Aktuell fraktkostnad för DHL-paket ser du bredvid detta val i kassan.

 

- Hämtning i butik:

Bor du på en ort där någon av våra butiker ligger kan du hämta ditt paket direkt i butiken utan några extra avgifter.

 

- Brev:

 Vid val av DHL Försändelse i kassan kan vissa varor skickas som brev med posten. Det handlar mest om mycket små och enklare produkter. Av säkerhetsskäl skickar vi varorna endast till den folkbokförda adressen som kunden står på.

 

Leveranstid
Står det "I lager" i Malmö eller Trelleborg så finns produkten i lager för hämtning / leverans. Står det "Beställningsvara" så innebär det att produkten inte finns i lager och måste beställas hem eller att vi har beställt hem den från leverantör men
ännu inte fått in den i lager.

Lagerstatus Webshop / Fjärrlager visar alla lager tillsammans, inklusive leverantör. När den visar "I lager" så innebär det att produkten kan skickas omgående om den finns i Malmö annars ca 2-7 arbetsdagar. Ibland måste produkten beställas hem från leverantör om inte det finns tillräckligt med antal i våra butikslager. Vi processar ordern direkt och försöker alltid skicka så fort det bara går. Om lagerstatus visar "Beställningsvara" innebär det att produkten inte finns i lager. För vissa varor där det är brist på kan leveransen ta obekräftad lång tid. Om du undrar över leveranstiden på någon produkt kan du kontakta oss innan du lägger order så undersöker vi. Specialanpassade datorpaket är i princip alltid markerade som "Beställningsvara" och för de flesta är det inga problem att ha de leveransklara inom några dagar.

Observera att alla leveranstider är ungefärliga. Det kan ta någon dag mer eller mindre på leveransen beroende på omständigheterna i lagret, hos leverantör eller transportör. Vi reserverar oss för lagerdiff, ändrade lagerstatus pga fördröjningstiden för uppdateringar av hemsidan eller annat fel som påverkar lagerstatus.

 

Fraktkostnad
För närvarande levererar vi för endast 29 kr till hela landet oavsett antal paket och vikt vid val av DHL Försändelse i kassan. Paket som skickas med DHL försändelse till Malmö kostar frakt 69 kr.

 

Ej uthämtade paket

Om paketet av någon anledning inte hämtas ut från servicestället och det returneras till oss blir det ännu en kostnad för oss pga returfrakt och hantering. För denna kostnad debiterar vi 250kr + fraktkostnader. För företag sker dessutom en reducering vid återköp med minst 25% av köpesumman beroende produkttyp. Att inte hämta ut paketet från hämtstället eller inte ta emot det är inte samma sak som att ångra köp. För att kunna ångra köpet och göra retur måste du först hämta ut paketet och därefter begära ett returnummer på hemsidan. Varor som inte hämtas ut från servicepoint eller butiken återgår till centrallagret där de lagras i 14 dagar. Därefter debiteras platshyra á 10 kr/dag. Varor kan lagras i max 1år. Net2World förbehåller sig rätten att när som helst kvitta kostnader pga ej uthämtade paket mot varorna om kostnaderna blir högre än ordervärdet.

 

Adressändring i samband med leverans

Vid adressändring efter att försändelsen har skickats iväg från vårt lager blir det en extra kostnad som fraktbolaget debiterar. För detta debiterar vi 209kr per adressändring. För att göra adressändring sök artikeln "LEV1" eller "Adressändring" på hemsidan, Skriv vilken order det gäller och den nya adressen i meddelandefältet och betala den i kassan. Adressändring görs inte vid köp via Klarna då försändelsen automatiskt skickas till bokföringsadressen.

 

Miljövänlig paketering

Vi paketerar i första hand i återanvända paket och kartonger. Vi försöker på detta sätt minska belastningen på miljön och minska förpackningskostnaden så att det blir billigare fraktkostnad för kunden i slutändan.

 

Reklamera skadat paket

Om du får av någon anledning en skadad försändelse kan du reklamera det direkt till transportören. Du kan även kontakta oss omgående så hjälper vi till.

 

Frågor om lagerstatus och leveranstid

Du kan alltid kontakta oss genom att ringa 040-611 11 36, skriva till oss här eller chatta med oss vilket ofta ger snabbare svar.

 

Information om skickat försändelse

När vi skickar ditt paket med DHL får du samtidigt en bekräftelse på email med information om sändningsnummer och länk där du kan följa upp din försändelse. I mailet får du samtidigt kontaktuppgifter till DHL i fall du har frågor om just din försändelse. Om du av någon anledning inte får detta email kan du givetvis kontakta oss så hjälper vi dig. Du får leveransinformation även om leveransen sker på andra sätt tex via brev eller till hämtbutik.