Det finns olika leveranssätt att välja mellan:
DHL Försändelse
De flesta paketen skickas via DHL och hämtas på en av DHLs närmaste serviceställe, sk Servicepoint. Du kan se vilka servicepoint det finns närmast dig på www.servicepoint.se. När din försändelse kommer fram får du besked via sms (om du angett ett mobiltelefonnummer) eller email om att den har kommit fram och du kan hämta ut den. Du kan när som helst följa upp din försändelse genom sändningsnumret du får skickat till din emailadress när paketet skickats från oss. Detta alternativ ska inte väljas om du bor i Malmö. Hämtning ska i så fall ske direkt från Centrallagret på Nobelvägen 111 i Malmö alternativt välj DHL-paket för direkt leverans till din dörr. Mindre varor kan skickas med Postnords spårbara varubrev även om du väljer detta leveranssätt.
DHL Paket
Vill du ha paketet levererat direkt till din dörr kan du välja DHL-paket som leveransalternativ i kassan. Detta alternativ passar mest företag som ofta inte har tid att åka ut och hämta paketet utanför företaget men även privatpersoner kan ta del av detta leveranssätt.
Hämtning i butik
Det går bra att hämta ditt paket direkt från centrallagret i Malmö utan några extra avgifter. Det går även bra att köpa din produkter direkt från den fysiska butiken utan att lägga order på webbshoppen.
Varubrev
Vid val av DHL Försändelse i kassan kan vissa varor skickas som spårbart varubrev med posten. Det handlar mest om mycket små och enklare produkter.
Leveranstid
Normal leveranstid för varor skickade med DHL är ca 2-7 dagar vid grön lagerstatus i Malmö. Avvikelser kan dock förekomma och vi reserverar oss för eventuellt felaktiga lagerstatus som ofta beror på uppdateringsfördröjningar. Vi försöker alltid informera efter att ordern blivit lagd om det blir någon avvikelse med leveransen. Du kan också kontakta oss om du har frågor om lagerstatus och leveranstid genom att ringa 040-611 11 36 eller skicka email till kundservice@net2world.se vilket ofta ger snabbare svar.
Medlemmar som väljer att hämta ut sina varor i centrallagret i Malmö kan göra det när besked skickas från Net2World via email eller sms. Ofta sker detta samma dag som beställningen är gjord om varan finns att hämta på lager. För beställda datorpaket kan det ta extra tid eftersom dessa måste monteras ihop.
Ej uthämtade paket
Om paketet av någon anledning inte hämtas ut från servicestället och det returneras till oss blir det ännu en kostnad för oss pga returfrakt och hantering. För denna kostnad debiterar vi 250kr + frakt.
Adressändring i samband med leverans
Vid adressändring efter att försändelsen har skickats iväg från vårt lager blir det en extra kostnad som fraktbolaget debiterar. För detta debiterar vi 249kr per adressändring.
Adressändring görs inte vid köp via faktura eller delbetalning då försändelsen automatiskt skickas till bokföringsadressen.
Miljövänlig paketering
Vi paketerar i första hand i återanvända paket och kartonger. Vi försöker på detta sätt minska belastningen på miljön och minska förpackningskostnaden så att det blir billigare fraktkostnad för kunden i slutändan.
Reklamera skadat paket
Om du får av någon anledning en skadad försändelse kan du reklamera det direkt till transportören. Du kan även kontakta oss omgående så hjälper vi till.
Frågor om lagerstatus och leveranstid
Du kan alltid kontakta oss genom att ringa 040-611 11 36 eller skicka email till kundservice@net2world.se vilket oftast ger snabbare svar.
Information om skickat försändelse
När vi skickar ditt paket med DHL får du samtidigt en bekräftelse på email med information om sändningsnummer och länk där du kan följa upp din försändelse. I mailet får du samtidigt kontaktuppgifter till DHL i fall du har frågor om just din försändelse. Om du av någon anledning inte får detta email kan du givetvis kontakta oss så hjälper vi dig. Du får leveransinformation även om leveransen sker på andra sätt tex via brev eller till hämtbutik.